Sverige · 18 Jun - 20 Jun · 2 Guests
Room 1
Adults
2
Children
0

Elite City Hotel

Kungsgatan 24, 702 24 , Örebro
8.7 Excellent (169 reviews)

About this property

Check-in: 15:00
Check-out: 11:00
Gratis WiFi
Kjæledyrvennlig
Røykfrie rom
Smart-Tv

Description

Elite City Hotel  ligger i sentrum av Örebro, et steinkast fra Drottninggatan og Conventum Arena. Attraksjoner som Örebro slott, Wadköping, Stadsparken og Gustavsvik Lost City kan nås til fots på mindre enn 20 minutter, og du kan også leie sykkel i resepsjonen. Start dagen med frokost fra den nye rikholdige frokostbufféen og rund av kvelden i hotellets vinbar med et glass hvitt eller rødt

  • 115 rom
  • Dobbeltrom og familierom
  • Bad med dusj
  • Gratis Wifi
  • Kabel TV
  • Skrivebord
  • Hårføner
  • Vannkoker
  • Strykejern / strykebrett etter avtale
  • Sykkelutleie
  • Frokostrestaurant
  • Vinbar
  • Husdyr er tillatt mot et gebyr. Vennligst oppgi i kommentarfeltet ved bestilling dersom dere ønsker et dyrevennlig rom, da disse finnes i begrenset antall
  • Handikaptilpassede rom er tilgjengelige
  • Parkering mot et gebyr på SEK 210 per dag
  • Røykfritt
  • 9 minutter gange til Örebro slott
  • 20 minutter gange til Wadköping
  • 21 minutter gange til Gustavsvik Lost City
  • 1,4 km til Örebro sentralstasjon
  • 11 minutter kjøring til Örebro lufthavn

Availability

Standard lite dobbeltrom med frokost

Sleeps 2

Standard lite dobbeltrom er et hyggelig rom hvor alt finnes for å slappe av, sove godt og arbeide. Sengen er redd opp med gode puter, og rommet har en lenestol samt et skrivebord. Bad med dusj.

0
Total price for 2 Nights.
2197 NOK

Standard Twin med frokost

Sleeps 2

Standard twin er et hyggelig rom for 1–2 personer med sittemøbler og en 180 cm bred seng som kan deles til to 90-senger. Rommet er utstyrt med arbeidsplass, kabel-TV og verdiskap. Her finnes også vannkoker for kaffe og te samt et kjøleskap. Badet er utstyrt med dusj og hårføner.

0
Total price for 2 Nights.
2497 NOK

Standard Trippel med frokost

Sleeps 3

Standard trippel er et hyggelig rom for opptil to voksne og ett barn. Rommet har sittemøbler og en 180 cm bred seng som kan deles til to 90-senger, samt en ekstraseng for barn. Rommet er utstyrt med arbeidsplass, kabel-TV og verdiskap. Her finnes også vannkoker for kaffe og te samt minibar. Badet er utstyrt med dusj og hårføner.

0
Total price for 2 Nights.
2497 NOK
Excellent 173 reviews
8.7

What guests said

Location
9.0
Facilities
8.1
Staff
9.2

See what they love

Viola

20 May 2026
9.5

Mycket nöjd med min vistelse. Väldigt trevligt bemötande i receptionen, rent på rummet samt Mycket god frukost

gunnar

15 December 2025
8

Mkt trevlig personal. Bra frukost, saknar dock gröt som alternativ till yoghurt och fil.

Ann-Charlotte

10 December 2025
10

Trevlig personal, fint rum och fantastisk frukostbuffé. En fullträff!

Kenth

09 August 2025
8.5

Utmärkt frukost

Explore the area

Please select one or more rooms you want to book

Thu 18 Jun - Sat 20 Jun (2 Nights)

You have selected a different number of rooms than what you searched for. Please change the number of rooms to add to basket, or redfine your search.

8.7 Excellent (173 reviews)

Categories

Location
9.0
Facilities
8.1
Staff
9.2

Customer Reviews

Viola

20 May 2026
9.5

Mycket nöjd med min vistelse. Väldigt trevligt bemötande i receptionen, rent på rummet samt Mycket god frukost

Monica

07 January 2026
9.5

gunnar

15 December 2025
8

Mkt trevlig personal. Bra frukost, saknar dock gröt som alternativ till yoghurt och fil.

Ann-Charlotte

10 December 2025
10

Trevlig personal, fint rum och fantastisk frukostbuffé. En fullträff!

Johanna

03 September 2025
10

Kenth

09 August 2025
8.5

Utmärkt frukost

Monica

23 June 2025
9.5

Anna

09 June 2025
10

Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Fina och fräscha rum samt en fantastiskt god frukost. Det ligger centralt, så nära till allt.

Jenny

14 May 2025
10

God frukost mysiga rum

Fabian

11 April 2025
10

Jättefin service och mysigt hotell, verkligen hög klass på frukost!

Monica

26 January 2025
10

Gunnel

12 December 2024
10

Eva

04 December 2024
10

Ett perfekt läge på hotellet, nära till mycket. Frukosten helt suverän. Vi kommer tillbaka!

H

28 November 2024
9

Anette

13 November 2024
8

Sköna sängar , god frukost. Oväsen från fläkt om man öppnar fönstret.

Monica

05 November 2024
7.5

Ettt helt ok hotell, dock var rummet ganska litet. Bra läge nära centrum,

Maria

05 November 2024
10

Alla var mycket serviceminded på hotellet. Godis till både barn och hund samt pysselpåse. Anpassad hundskylt till dörren, mycket bra! Frukosten och dess personal var en dröm. Hotellet ligger centralt nära till flera gallerior, shopping, restauranger.

Mats

30 October 2024
10

Centralt men ändå lugnt o tyst område. Bra frukost.

Channa

09 October 2024
10

Så fint det blivit efter renoveringen! Frukosten var väldigt bra!

Gunnel

25 September 2024
10

Allt var toppen!

Ann Christin Lerkerød

12 September 2024
8.5

Frida

30 August 2024
9

Litet men fint rum. Mycket bra frukost. Trevlig och hjälpsam personal.

ingemar

23 August 2024
8

Bra frukost. Litet rum ut mot stora gatan inte bra.

Lennart

17 August 2024
8.5

Bra hotell nära centrum, prisvärt

Helena

15 August 2024
10

Passade oss perfekt.

Hannele

23 July 2024
8

Mycket bra och god frukost! Fanns allt man kunde önska sig och lite till! Rummet var varmt och fläkten inte mycket till hjälp. Dessutom var trafiken mot lördagsnatten intensiv och högljudd. Öronproppar hjälpte något. Lugnt område f ö, nära till city.

Rolf

23 July 2024
9.5

Allt var bra förutom att parkeringen var dyr.

Helena

21 July 2024
8

Conny

18 July 2024
9

Elisabeth

03 July 2024
9

Bra hotell, väldigt god frukost, fint rum med sköna sängar

Annelie

03 July 2024
9.5

Bra läge och mycket trevlig personal

Birgitta

30 June 2024
10

Bra läge - fin renovering - mysig entré med fina blommor - bra med garage i närheten.

Maritha och Björn-Erik

26 June 2024
10

Mycket fint hotell, med trevlig peronal

Christer

25 June 2024
8.5

veronika

12 June 2024
9

Allt toppen! rummet fint frächt:) Men toaletten var ofräsch och gammal.

Rune

12 June 2024
8

Monica

29 May 2024
9.5

Berit

04 May 2024
10

Lugnt och trevligt hotell. Återkommer gärna.

Karin

01 May 2024
9

Eva-Karin

11 April 2024
9.5

Ingela

11 April 2024
10

City hotell ligger centralt för alla aktiviteter. Shopping, konsert, teater etc… Mycket bra frukost buffé. Trevlig personal. Bra service.

Helene

07 April 2024
9.5

Ann-Charlotte

26 March 2024
9.5

Rolf

13 March 2024
10

AnnMarie

21 February 2024
10

Hans

24 January 2024
8

Lars

20 December 2023
8

Susanne

17 December 2023
8

Mysigt, prisvärt hotell. Över förväntan

Gun

15 December 2023
10

Bra rum, fin frukost och trevlig personal . Hotellets läge är bra.

Anita

02 December 2023
10

Lars

29 November 2023
10

Frukosten hade vad man kunde önska sig, dvs bra utbud, men äggröran var nästintill kall och likaså den stekta baconen ( tyvärr blandat med för hårt stekta (brända) och för lite).

Britt-Inger

08 November 2023
8

Monica

18 October 2023
10

Bra centralt läge. Sängarna var sköna och frukostbuffén saknade inget! Mycket trevlig personal.

Kjell

29 September 2023
10

Mycket nöjd.

Pär

27 September 2023
8

Lena

25 September 2023
8

Bodde på en byggarbetsplats och hade en kompressor utanför som gick igång regelbundet🙄 annars var det ok

Stig

21 August 2023
8

Det var lyhört på kvällen. Det slogs i dörrarna. Det hördes bra. Tyvärr

mats

21 August 2023
7.5

Utmärkt frukost, bra läge. Litet rum, hyfsat för semesterfirare men dåligt för de som ska arbeta.

Håkan

20 August 2023
8

Annica

18 August 2023
7

Vi blev väckta kl.7.00 av borrmaskiner och dunkande från rummet bredvid. Inte så kul när man är ledig. Ingen informerade heller om detta arbete innan.

Victoria

16 August 2023
9.5

Superbra, superfint, centralt läge, god frukost. Inget gym annars fanns allt vi behövde.

Susanne

14 August 2023
8.5

Tyvärr så pågick gatuarbete strax utanför, inget som går att göra åt. Slita rum...men välstädat. Trevlig personal, mycket service- minded. Inga problem med att ta med hund. Bra och riklig frukost om jag ska klaga lite på frukost? Kall äggröra, bacon.

Kent

13 August 2023
7

Det var mycket vägarbeten utanför hotellet.

Frank

13 August 2023
10

Dette er et supert hotell som ligger nesten midt i sentrum. Veldig trivelig personal og imøtekommende resepsjonister. Frokosten her er kjempegod, og det er et bra utvalg. Det eneste som er dumt er at det er små rom, men de pusser opp.Vi kommer igjen

ulla

13 August 2023
9

bra centralt läge, trevlig personal,mycket bra frukost, rent och fint litet rum men det var ok, sköna sängar

Pernilla

13 August 2023
4

Bra hotell o frukost var Bra

Anna

03 August 2023
8.5

Stein Ivar

30 July 2023
8

Gunnel

26 July 2023
10

Svein Tore

25 July 2023
8.5

Sentral beliggenhet, parkering mot avgift på 230 pr døgn i parkeringshus eller rett utenfor. Vi fikk satt elsyklene innendørs ved resepsjonen. Vi hadde dobbeltrom+ som var lite av størrelse og vendt ut mot veien der det pågår veiarbeid. Bra frokost.

Petra

23 July 2023
6.5

Anna

20 July 2023
9

Utrolig bra frokost. Hotellet er kanskje litt enkelt men rent og romslig.

Ulla

17 July 2023
10

Kerstin

14 July 2023
6.5

Tråkig o oinspirerad personal i receptionen. Bra städning. Dåliga sängar

Karin

09 July 2023
8.5

Centralt läge. Bra bemötande.

Carin

02 July 2023
9

Rita

23 June 2023
8

Elsely

09 June 2023
9

Trevlig personal samt en väl uppdukad frukost.

Yvonne

08 June 2023
8

tyvärr hittades inte vår bokning när vi checkar in utan det tog ca 10 min att hitta vår bokning trots att jag hade bokningsnummer

Jan

08 June 2023
8.5

Gun

19 May 2023
10

Bra läge, trevligt hotell, bra frukost och mycket trevlig personal. Tyst och lugnt. Inga onödiga finesser, ett hotell i vår smak.

Irene

17 May 2023
8

Inget skohorn, bad om mjukare kudde men fick ingen samt urdåligt tryck i duschen.

Elisabet

17 May 2023
8.5

Frukosten var välkomponerad, fräsch och god.

Ann-Charlotte

16 May 2023
9.5

Anna

02 May 2023
10

Rent, fina rum, super trevlig personal

Veronica

26 April 2023
8.5

Ulrica

26 April 2023
8

Marlene

21 April 2023
10

Bra service o trevlig personal

Berti

20 April 2023
9.5

Elisabeth

19 April 2023
9.5

Gunter

15 April 2023
9.5

Katarina

12 April 2023
9.5

Tonny

10 April 2023
9.5

Tyst och ändå centralt

Lena

29 March 2023
8

Mycket bra med kylskåp på rummet. Lite litet rum.

Margareta

21 March 2023
9.5

Mycket bra hotell med bra läge, utsökt frukost och trevlig personal.

Annica

15 March 2023
9.5

Yvonne

09 March 2023
9.5

En fantastisk frukost och fantastisk personal.

Asta

16 February 2023
10

Mats

25 January 2023
9

Tyvärr fick vi ett dåligt rum....lite för kyligt i rummet som inte gick att justera temperaturen i. toa/dusch kallt, inget element där o klinkers på golvet o inte golvvärme i det. Har bott där förut o det har varit mycket bättre då.

Henriette

19 January 2023
10

Mycket trevligt och serviceinriktat bemötande av samtlig personal på hotellet. En fantastisk frukost. Vi har bara superlativer att säga om vår vistelse.

Veronika

11 January 2023
9.5

Trevlig personal Bra frukost Bra parkerings möjlighet

Jan

04 January 2023
9

Bra frukost Trasig duch blött överallt Annars ok

Kenneth

14 December 2022
10

Ett litet centralt beläget hotell, med trevlig och serviceinriktad personal. Fina utrymmen umgänge, jättebra frukost och gott kaffe!

Rune

09 December 2022
9.5

Allting var bra.Läget toppen frukosten kanon och mycket trevlig personal.

Elsely

01 December 2022
9

Litet o trångt dubbelrum, upplevde det som ommöblerat enkelrum!?! Div inredning på fel plats som tex speglar.

Liz

24 November 2022
9

Reinhold

22 November 2022
8.5

Trevligt mottagande, bra personal. Rummet var lite trångt ,saknades en duschdörr. Fanns inte koffeinfrittkaffe,det tog slut FÖRRA veckan, var svaret !!!

Helene

08 November 2022
7.5

Britt

27 October 2022
8.5

Bra läge,fint hotell,frukost med allt! Kallt på rummet!

Marie

13 October 2022
8.5

Trevlig personal och fantastisk frukost

Anna

12 October 2022
8

Catharina

11 September 2022
10

Perfekt läge mitt i stan. Sköna sängar, rent och fint och god frukost. Personalen är serviceminded och vi fick ett fem stjärnigt bemötande vilket inte är så vanligt nu för tiden. Återkommer nästa år då servicen var outstanding!

Barbro

07 September 2022
10

Helt ok

Christina

17 August 2022
9

inga-britt

16 August 2022
8

Lars

15 August 2022
7.5

Toppen tjejer i receptionen, hotellet är lite slitet och behöver en make over, Jag hörde att det är renovering på gång

Börje

12 August 2022
8.5

Bra frukost. Vänlig personal i receptionen. På vår förfrågan fick vi en extra timme vid utcheckning. Saknades en skjutdörr ( utav2) i duschen. Blev blött utanför.

Sirpa

10 August 2022
9

Bra med centralt boende för två nätter på hundtävling. Lite tråkigt att de tar 200kr per natt för hundrum utan städning.

Conny

08 August 2022
7.5

Rummet gör varmt, ljudet för högt från gata och var tvungen stänga fönster leder till det blev för varmt. Tråkigt!

Maryann

06 August 2022
9.5

Margareta

02 August 2022
6

Håkan

01 August 2022
9.5

Poonam

31 July 2022
6.5

All was good except for the floor carpet that had an awful smell. The shower drain was not well maintained as while taking shower, water started coming out from the drain.

Christer

29 July 2022
10

Sköna sängar och god frukost. Bra läge

jenny

27 July 2022
7

Gunilla

27 July 2022
8

Hotellet och servicen var bra men tyvärr så ligger hotellet vid en väldigt trafikerad väg och vi hade fönstret mot den vägen. Det var varmt på rummet så vi behövde ha fönstret öppet under natten och då blev vi väldigt störda. Det var svårt att sova.

Marie

27 July 2022
7

Fruktansvärt varmt på rummet !! Även med öppet fönster , galetmycket trafik ute på gatan !! Ingen sömn !!!

Jeanette

26 July 2022
6.5

Jättetrevlig receptionspersonal, men städningen av rum och korridor under all kritik. Rummet var dammigt och med kladdiga fläckar på golvet från tidigare gäster. Sängen var skön! Torkad spya som ej tvättades bort i korridoren.

Hilde Aleda

25 July 2022
9

Et hyggelig hotell med bra service og sentral beliggenhet. Trimrom og aircondition var et savn.

Karin

24 July 2022
8.5

Centralt

Lene G

24 July 2022
10

Et flott plassert hotell, 5 min å gå til midt i Örebro sentrum. God service, hjelpsomt personale og fine, men små rom. Kommer til å booke rom her neste gang vi skal besøke Örebro. Anbefales på det sterkeste 9/10 fra oss

Lennart

21 July 2022
8

Karianne

18 July 2022
8

Susanna

18 July 2022
10

Kristina

18 July 2022
7.5

Rummet väldigt trångt, hade tidigare varit enkelrum . Vi 2 st pensionärer hade kunnat få ett juste rum.

Helen

16 July 2022
8.5

Kenneth

15 July 2022
7

Personalen var trevlig, men rummen slitna och det var en fläkt på innergården som gick igång högt varannan minut, vilket gjorde det nästan omöjligt att sova (det var mycket varmt och man var tvungen att ha fönstret på glänt).

Sandra

13 July 2022
10

Jättenöjda! Låg nära till allt men ändå lite avsides. Vissa rum var kanske i behov av uppdatering, men ingenting som påverkar betyget. Trevligt med kaffe och fika man kunde komma åt dygnet runt i källaren, stort plus till extremt trevlig personal.

Niclas

13 July 2022
8.5

Ann-Britt

13 July 2022
6.5

Johnny

10 July 2022
10

Ulla

08 July 2022
8

Ingen luftkonditionering på rummen men en fläkt fanns på rummet - gudskelov ! Hade varit olidligt annars . Bra läge , nära stan

Kristina

04 July 2022
8.5

Saknar AC och sängbord. Enkelrummen var slitna men renovering verkar pågå. God frukost, trevlig och tillmötesgående personal.

Birgit

04 July 2022
8.5

Hotellet var helt ok för våran del, fin frukost, trevlig personal, men alldeles för varmt, saknar luftkonditionering.

Maj-Britt Thulin

04 July 2022
8

Marie

26 June 2022
8.5

Bra läge o fin frukost Bra med kylskåp på rummet o fläkt, eftersom fönstren inte gick o öppna Flyttade på fotöljen, fullt med dammråttor under, var dock bortstädat dag två! Trevlig personal o fin vinbar Inga cyklar att hyra på hotellet!

Rose Marie

26 June 2022
8

Maria

14 June 2022
8.5

Emma

04 June 2022
8.5

Ingrid Eleonora

21 May 2022
8

eva

10 April 2022
9

Monica

27 March 2022
7.5

Eva

22 March 2022
10

Sköna sängar och väldigt god frukost. Mycket trevligt bemötande av personalen. Trevligt hotell.

Lisbeth

05 March 2022
8.5

Susanne

23 January 2022
10

Frukosten kunde innehållit mer frukt och grönt

Josefine

13 January 2022
8

Gun

20 December 2021
8.5

Bra rum, utmärkt frukost, städat och snyggt och trevlig personal!

Margareta

05 December 2021
7.5

Rummet trångt, enkelrum som hastigt blev dubbelrum? Svårt att ta sig fram i rummet då TV hängde på vägg vid enda framkomliga passagen. Lampor o väggspegel felplacerade.. Bättre kan ni Bokar annat hotell nästa gång

Karin

05 December 2021
7.5

Ok hotell. Bra frukost, Trevlig personal. Dåligt städat och tvålen, servetter var inte påfyllt. Smuts på sängkläder. Säkert tvättade men ser inte fräscht ut med svarta fläckar på vita påslakan. Snabbkaffet på rummet hade gått ut i datum.

Elsely

05 December 2021
9

Rummet var väldigt trångt för 2 personer. Troligtvis omgjort singelrum, det kunde man se på hur rummet var målat, dekorerat o möblerat. Frukosten toppen tillika personalen.

Lennart

30 November 2021
9.5

Lennart

30 November 2021
6.5

För min rygg och nacke var inte säng och kudde någon höjdare. Bokningssystemet till frukost söndag var ett fiasko, alla gäster kom samtidigt så det var fullt och lite till i matsalen, men frukosten var mycket bra med hårt jobbande personal.

Christer

29 November 2021
7.5

Det börjar att bli lite slitet med gamla heltäckningsmattor, frukost inte lika tidigare

Eva

28 November 2021
8.5

Sängen stod längs med rummet, så den som låg närmast väggen fik krypa upp i sängen. Upplevde att sängen lutade in mot mitten. Så mindre bra med placering av säng. Rent och fräscht för övrigt.

Dan

21 November 2021
7

Ola

18 November 2021
8

Kallt på rummet, lyhört. Men bra service, otroligt smidigt, god frukost och rent och prydligt.

Christian

17 November 2021
8

Helt OK hotell som ligger centralt. Vi valde det för att det vart billigt och att vi inte skulle behöva använda bilen för att ta oss runt i centrala Örebro. Vi är en familj på 4 pers, barn 3 och 7.

Roger

08 November 2021
5.5

Hotellet hade missat att beställningen var fyra rum. De hade bokat endast tre. Vi fick ”erbjudande” om extrasäng i två rum. Vi fick ”hota” med att alla (8 pers) skulle välja annat hotell. Tog lång tid innan ett fjärde rum vaskades fram. Trist..

Stefan

16 October 2021
8

Mycket trevlig personal och utsökt frukost. Möjlighet att boka garage till bilen++

Guest

09 June 2021
8

Bra rum bra frukost skön bastu.

Guest

09 June 2021
8

Personalen var suverän. Alla var väldigt serviceinriktade.

Guest

09 June 2021
8

Bra hotell med parkering, bra läge och bra pris. Trevlig personal och riktigt bra frukost.

Guest

09 June 2021
8

Väldigt fin och bra frukost .