Elite City Hotel
About this property
Description
Elite City Hotel ligger i sentrum av Örebro, et steinkast fra Drottninggatan og Conventum Arena. Attraksjoner som Örebro slott, Wadköping, Stadsparken og Gustavsvik Lost City kan nås til fots på mindre enn 20 minutter, og du kan også leie sykkel i resepsjonen. Start dagen med frokost fra den nye rikholdige frokostbufféen og rund av kvelden i hotellets vinbar med et glass hvitt eller rødt
- 115 rom
- Dobbeltrom og familierom
- Bad med dusj
- Gratis Wifi
- Kabel TV
- Skrivebord
- Hårføner
- Vannkoker
- Strykejern / strykebrett etter avtale
- Sykkelutleie
- Frokostrestaurant
- Vinbar
- Husdyr er tillatt mot et gebyr. Vennligst oppgi i kommentarfeltet ved bestilling dersom dere ønsker et dyrevennlig rom, da disse finnes i begrenset antall
- Handikaptilpassede rom er tilgjengelige
- Parkering mot et gebyr på SEK 210 per dag
- Røykfritt
- 9 minutter gange til Örebro slott
- 20 minutter gange til Wadköping
- 21 minutter gange til Gustavsvik Lost City
- 1,4 km til Örebro sentralstasjon
- 11 minutter kjøring til Örebro lufthavn
Availability
Standard lite dobbeltrom med frokost
Standard lite dobbeltrom er et hyggelig rom hvor alt finnes for å slappe av, sove godt og arbeide. Sengen er redd opp med gode puter, og rommet har en lenestol samt et skrivebord. Bad med dusj.
Standard Twin med frokost
Standard twin er et hyggelig rom for 1–2 personer med sittemøbler og en 180 cm bred seng som kan deles til to 90-senger. Rommet er utstyrt med arbeidsplass, kabel-TV og verdiskap. Her finnes også vannkoker for kaffe og te samt et kjøleskap. Badet er utstyrt med dusj og hårføner.
Standard Trippel med frokost
Standard trippel er et hyggelig rom for opptil to voksne og ett barn. Rommet har sittemøbler og en 180 cm bred seng som kan deles til to 90-senger, samt en ekstraseng for barn. Rommet er utstyrt med arbeidsplass, kabel-TV og verdiskap. Her finnes også vannkoker for kaffe og te samt minibar. Badet er utstyrt med dusj og hårføner.
What guests said
See what they love
Viola
20 May 2026Mycket nöjd med min vistelse. Väldigt trevligt bemötande i receptionen, rent på rummet samt Mycket god frukost
gunnar
15 December 2025Mkt trevlig personal. Bra frukost, saknar dock gröt som alternativ till yoghurt och fil.
Ann-Charlotte
10 December 2025Trevlig personal, fint rum och fantastisk frukostbuffé. En fullträff!
Kenth
09 August 2025Utmärkt frukost
Explore the area
Please select one or more rooms you want to book
You have selected a different number of rooms than what you searched for. Please change the number of rooms to add to basket, or redfine your search.
Categories
Customer Reviews
Viola
20 May 2026Mycket nöjd med min vistelse. Väldigt trevligt bemötande i receptionen, rent på rummet samt Mycket god frukost
Monica
07 January 2026gunnar
15 December 2025Mkt trevlig personal. Bra frukost, saknar dock gröt som alternativ till yoghurt och fil.
Ann-Charlotte
10 December 2025Trevlig personal, fint rum och fantastisk frukostbuffé. En fullträff!
Johanna
03 September 2025Kenth
09 August 2025Utmärkt frukost
Monica
23 June 2025Anna
09 June 2025Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Fina och fräscha rum samt en fantastiskt god frukost. Det ligger centralt, så nära till allt.
Jenny
14 May 2025God frukost mysiga rum
Fabian
11 April 2025Jättefin service och mysigt hotell, verkligen hög klass på frukost!
Monica
26 January 2025Gunnel
12 December 2024Eva
04 December 2024Ett perfekt läge på hotellet, nära till mycket. Frukosten helt suverän. Vi kommer tillbaka!
H
28 November 2024Anette
13 November 2024Sköna sängar , god frukost. Oväsen från fläkt om man öppnar fönstret.
Monica
05 November 2024Ettt helt ok hotell, dock var rummet ganska litet. Bra läge nära centrum,
Maria
05 November 2024Alla var mycket serviceminded på hotellet. Godis till både barn och hund samt pysselpåse. Anpassad hundskylt till dörren, mycket bra! Frukosten och dess personal var en dröm. Hotellet ligger centralt nära till flera gallerior, shopping, restauranger.
Mats
30 October 2024Centralt men ändå lugnt o tyst område. Bra frukost.
Channa
09 October 2024Så fint det blivit efter renoveringen! Frukosten var väldigt bra!
Gunnel
25 September 2024Allt var toppen!
Ann Christin Lerkerød
12 September 2024Frida
30 August 2024Litet men fint rum. Mycket bra frukost. Trevlig och hjälpsam personal.
ingemar
23 August 2024Bra frukost. Litet rum ut mot stora gatan inte bra.
Lennart
17 August 2024Bra hotell nära centrum, prisvärt
Helena
15 August 2024Passade oss perfekt.
Hannele
23 July 2024Mycket bra och god frukost! Fanns allt man kunde önska sig och lite till! Rummet var varmt och fläkten inte mycket till hjälp. Dessutom var trafiken mot lördagsnatten intensiv och högljudd. Öronproppar hjälpte något. Lugnt område f ö, nära till city.
Rolf
23 July 2024Allt var bra förutom att parkeringen var dyr.
Helena
21 July 2024Conny
18 July 2024Elisabeth
03 July 2024Bra hotell, väldigt god frukost, fint rum med sköna sängar
Annelie
03 July 2024Bra läge och mycket trevlig personal
Birgitta
30 June 2024Bra läge - fin renovering - mysig entré med fina blommor - bra med garage i närheten.
Maritha och Björn-Erik
26 June 2024Mycket fint hotell, med trevlig peronal
Christer
25 June 2024veronika
12 June 2024Allt toppen! rummet fint frächt:) Men toaletten var ofräsch och gammal.
Rune
12 June 2024Monica
29 May 2024Berit
04 May 2024Lugnt och trevligt hotell. Återkommer gärna.
Karin
01 May 2024Eva-Karin
11 April 2024Ingela
11 April 2024City hotell ligger centralt för alla aktiviteter. Shopping, konsert, teater etc… Mycket bra frukost buffé. Trevlig personal. Bra service.
Helene
07 April 2024Ann-Charlotte
26 March 2024Rolf
13 March 2024AnnMarie
21 February 2024Hans
24 January 2024Lars
20 December 2023Susanne
17 December 2023Mysigt, prisvärt hotell. Över förväntan
Gun
15 December 2023Bra rum, fin frukost och trevlig personal . Hotellets läge är bra.
Anita
02 December 2023Lars
29 November 2023Frukosten hade vad man kunde önska sig, dvs bra utbud, men äggröran var nästintill kall och likaså den stekta baconen ( tyvärr blandat med för hårt stekta (brända) och för lite).
Britt-Inger
08 November 2023Monica
18 October 2023Bra centralt läge. Sängarna var sköna och frukostbuffén saknade inget! Mycket trevlig personal.
Kjell
29 September 2023Mycket nöjd.
Pär
27 September 2023Lena
25 September 2023Bodde på en byggarbetsplats och hade en kompressor utanför som gick igång regelbundet🙄 annars var det ok
Stig
21 August 2023Det var lyhört på kvällen. Det slogs i dörrarna. Det hördes bra. Tyvärr
mats
21 August 2023Utmärkt frukost, bra läge. Litet rum, hyfsat för semesterfirare men dåligt för de som ska arbeta.
Håkan
20 August 2023Annica
18 August 2023Vi blev väckta kl.7.00 av borrmaskiner och dunkande från rummet bredvid. Inte så kul när man är ledig. Ingen informerade heller om detta arbete innan.
Victoria
16 August 2023Superbra, superfint, centralt läge, god frukost. Inget gym annars fanns allt vi behövde.
Susanne
14 August 2023Tyvärr så pågick gatuarbete strax utanför, inget som går att göra åt. Slita rum...men välstädat. Trevlig personal, mycket service- minded. Inga problem med att ta med hund. Bra och riklig frukost om jag ska klaga lite på frukost? Kall äggröra, bacon.
Kent
13 August 2023Det var mycket vägarbeten utanför hotellet.
Frank
13 August 2023Dette er et supert hotell som ligger nesten midt i sentrum. Veldig trivelig personal og imøtekommende resepsjonister. Frokosten her er kjempegod, og det er et bra utvalg. Det eneste som er dumt er at det er små rom, men de pusser opp.Vi kommer igjen
ulla
13 August 2023bra centralt läge, trevlig personal,mycket bra frukost, rent och fint litet rum men det var ok, sköna sängar
Pernilla
13 August 2023Bra hotell o frukost var Bra
Anna
03 August 2023Stein Ivar
30 July 2023Gunnel
26 July 2023Svein Tore
25 July 2023Sentral beliggenhet, parkering mot avgift på 230 pr døgn i parkeringshus eller rett utenfor. Vi fikk satt elsyklene innendørs ved resepsjonen. Vi hadde dobbeltrom+ som var lite av størrelse og vendt ut mot veien der det pågår veiarbeid. Bra frokost.
Petra
23 July 2023Anna
20 July 2023Utrolig bra frokost. Hotellet er kanskje litt enkelt men rent og romslig.
Ulla
17 July 2023Kerstin
14 July 2023Tråkig o oinspirerad personal i receptionen. Bra städning. Dåliga sängar
Karin
09 July 2023Centralt läge. Bra bemötande.
Carin
02 July 2023Rita
23 June 2023Elsely
09 June 2023Trevlig personal samt en väl uppdukad frukost.
Yvonne
08 June 2023tyvärr hittades inte vår bokning när vi checkar in utan det tog ca 10 min att hitta vår bokning trots att jag hade bokningsnummer
Jan
08 June 2023Gun
19 May 2023Bra läge, trevligt hotell, bra frukost och mycket trevlig personal. Tyst och lugnt. Inga onödiga finesser, ett hotell i vår smak.
Irene
17 May 2023Inget skohorn, bad om mjukare kudde men fick ingen samt urdåligt tryck i duschen.
Elisabet
17 May 2023Frukosten var välkomponerad, fräsch och god.
Ann-Charlotte
16 May 2023Anna
02 May 2023Rent, fina rum, super trevlig personal
Veronica
26 April 2023Ulrica
26 April 2023Marlene
21 April 2023Bra service o trevlig personal
Berti
20 April 2023Elisabeth
19 April 2023Gunter
15 April 2023Katarina
12 April 2023Tonny
10 April 2023Tyst och ändå centralt
Lena
29 March 2023Mycket bra med kylskåp på rummet. Lite litet rum.
Margareta
21 March 2023Mycket bra hotell med bra läge, utsökt frukost och trevlig personal.
Annica
15 March 2023Yvonne
09 March 2023En fantastisk frukost och fantastisk personal.
Asta
16 February 2023Mats
25 January 2023Tyvärr fick vi ett dåligt rum....lite för kyligt i rummet som inte gick att justera temperaturen i. toa/dusch kallt, inget element där o klinkers på golvet o inte golvvärme i det. Har bott där förut o det har varit mycket bättre då.
Henriette
19 January 2023Mycket trevligt och serviceinriktat bemötande av samtlig personal på hotellet. En fantastisk frukost. Vi har bara superlativer att säga om vår vistelse.
Veronika
11 January 2023Trevlig personal Bra frukost Bra parkerings möjlighet
Jan
04 January 2023Bra frukost Trasig duch blött överallt Annars ok
Kenneth
14 December 2022Ett litet centralt beläget hotell, med trevlig och serviceinriktad personal. Fina utrymmen umgänge, jättebra frukost och gott kaffe!
Rune
09 December 2022Allting var bra.Läget toppen frukosten kanon och mycket trevlig personal.
Elsely
01 December 2022Litet o trångt dubbelrum, upplevde det som ommöblerat enkelrum!?! Div inredning på fel plats som tex speglar.
Liz
24 November 2022Reinhold
22 November 2022Trevligt mottagande, bra personal. Rummet var lite trångt ,saknades en duschdörr. Fanns inte koffeinfrittkaffe,det tog slut FÖRRA veckan, var svaret !!!
Helene
08 November 2022Britt
27 October 2022Bra läge,fint hotell,frukost med allt! Kallt på rummet!
Marie
13 October 2022Trevlig personal och fantastisk frukost
Anna
12 October 2022Catharina
11 September 2022Perfekt läge mitt i stan. Sköna sängar, rent och fint och god frukost. Personalen är serviceminded och vi fick ett fem stjärnigt bemötande vilket inte är så vanligt nu för tiden. Återkommer nästa år då servicen var outstanding!
Barbro
07 September 2022Helt ok
Christina
17 August 2022inga-britt
16 August 2022Lars
15 August 2022Toppen tjejer i receptionen, hotellet är lite slitet och behöver en make over, Jag hörde att det är renovering på gång
Börje
12 August 2022Bra frukost. Vänlig personal i receptionen. På vår förfrågan fick vi en extra timme vid utcheckning. Saknades en skjutdörr ( utav2) i duschen. Blev blött utanför.
Sirpa
10 August 2022Bra med centralt boende för två nätter på hundtävling. Lite tråkigt att de tar 200kr per natt för hundrum utan städning.
Conny
08 August 2022Rummet gör varmt, ljudet för högt från gata och var tvungen stänga fönster leder till det blev för varmt. Tråkigt!
Maryann
06 August 2022Margareta
02 August 2022Håkan
01 August 2022Poonam
31 July 2022All was good except for the floor carpet that had an awful smell. The shower drain was not well maintained as while taking shower, water started coming out from the drain.
Christer
29 July 2022Sköna sängar och god frukost. Bra läge
jenny
27 July 2022Gunilla
27 July 2022Hotellet och servicen var bra men tyvärr så ligger hotellet vid en väldigt trafikerad väg och vi hade fönstret mot den vägen. Det var varmt på rummet så vi behövde ha fönstret öppet under natten och då blev vi väldigt störda. Det var svårt att sova.
Marie
27 July 2022Fruktansvärt varmt på rummet !! Även med öppet fönster , galetmycket trafik ute på gatan !! Ingen sömn !!!
Jeanette
26 July 2022Jättetrevlig receptionspersonal, men städningen av rum och korridor under all kritik. Rummet var dammigt och med kladdiga fläckar på golvet från tidigare gäster. Sängen var skön! Torkad spya som ej tvättades bort i korridoren.
Hilde Aleda
25 July 2022Et hyggelig hotell med bra service og sentral beliggenhet. Trimrom og aircondition var et savn.
Karin
24 July 2022Centralt
Lene G
24 July 2022Et flott plassert hotell, 5 min å gå til midt i Örebro sentrum. God service, hjelpsomt personale og fine, men små rom. Kommer til å booke rom her neste gang vi skal besøke Örebro. Anbefales på det sterkeste 9/10 fra oss
Lennart
21 July 2022Karianne
18 July 2022Susanna
18 July 2022Kristina
18 July 2022Rummet väldigt trångt, hade tidigare varit enkelrum . Vi 2 st pensionärer hade kunnat få ett juste rum.
Helen
16 July 2022Kenneth
15 July 2022Personalen var trevlig, men rummen slitna och det var en fläkt på innergården som gick igång högt varannan minut, vilket gjorde det nästan omöjligt att sova (det var mycket varmt och man var tvungen att ha fönstret på glänt).
Sandra
13 July 2022Jättenöjda! Låg nära till allt men ändå lite avsides. Vissa rum var kanske i behov av uppdatering, men ingenting som påverkar betyget. Trevligt med kaffe och fika man kunde komma åt dygnet runt i källaren, stort plus till extremt trevlig personal.
Niclas
13 July 2022Ann-Britt
13 July 2022Johnny
10 July 2022Ulla
08 July 2022Ingen luftkonditionering på rummen men en fläkt fanns på rummet - gudskelov ! Hade varit olidligt annars . Bra läge , nära stan
Kristina
04 July 2022Saknar AC och sängbord. Enkelrummen var slitna men renovering verkar pågå. God frukost, trevlig och tillmötesgående personal.
Birgit
04 July 2022Hotellet var helt ok för våran del, fin frukost, trevlig personal, men alldeles för varmt, saknar luftkonditionering.
Maj-Britt Thulin
04 July 2022Marie
26 June 2022Bra läge o fin frukost Bra med kylskåp på rummet o fläkt, eftersom fönstren inte gick o öppna Flyttade på fotöljen, fullt med dammråttor under, var dock bortstädat dag två! Trevlig personal o fin vinbar Inga cyklar att hyra på hotellet!
Rose Marie
26 June 2022Maria
14 June 2022Emma
04 June 2022Ingrid Eleonora
21 May 2022eva
10 April 2022Monica
27 March 2022Eva
22 March 2022Sköna sängar och väldigt god frukost. Mycket trevligt bemötande av personalen. Trevligt hotell.
Lisbeth
05 March 2022Susanne
23 January 2022Frukosten kunde innehållit mer frukt och grönt
Josefine
13 January 2022Gun
20 December 2021Bra rum, utmärkt frukost, städat och snyggt och trevlig personal!
Margareta
05 December 2021Rummet trångt, enkelrum som hastigt blev dubbelrum? Svårt att ta sig fram i rummet då TV hängde på vägg vid enda framkomliga passagen. Lampor o väggspegel felplacerade.. Bättre kan ni Bokar annat hotell nästa gång
Karin
05 December 2021Ok hotell. Bra frukost, Trevlig personal. Dåligt städat och tvålen, servetter var inte påfyllt. Smuts på sängkläder. Säkert tvättade men ser inte fräscht ut med svarta fläckar på vita påslakan. Snabbkaffet på rummet hade gått ut i datum.
Elsely
05 December 2021Rummet var väldigt trångt för 2 personer. Troligtvis omgjort singelrum, det kunde man se på hur rummet var målat, dekorerat o möblerat. Frukosten toppen tillika personalen.
Lennart
30 November 2021Lennart
30 November 2021För min rygg och nacke var inte säng och kudde någon höjdare. Bokningssystemet till frukost söndag var ett fiasko, alla gäster kom samtidigt så det var fullt och lite till i matsalen, men frukosten var mycket bra med hårt jobbande personal.
Christer
29 November 2021Det börjar att bli lite slitet med gamla heltäckningsmattor, frukost inte lika tidigare
Eva
28 November 2021Sängen stod längs med rummet, så den som låg närmast väggen fik krypa upp i sängen. Upplevde att sängen lutade in mot mitten. Så mindre bra med placering av säng. Rent och fräscht för övrigt.
Dan
21 November 2021Ola
18 November 2021Kallt på rummet, lyhört. Men bra service, otroligt smidigt, god frukost och rent och prydligt.
Christian
17 November 2021Helt OK hotell som ligger centralt. Vi valde det för att det vart billigt och att vi inte skulle behöva använda bilen för att ta oss runt i centrala Örebro. Vi är en familj på 4 pers, barn 3 och 7.
Roger
08 November 2021Hotellet hade missat att beställningen var fyra rum. De hade bokat endast tre. Vi fick ”erbjudande” om extrasäng i två rum. Vi fick ”hota” med att alla (8 pers) skulle välja annat hotell. Tog lång tid innan ett fjärde rum vaskades fram. Trist..
Stefan
16 October 2021Mycket trevlig personal och utsökt frukost. Möjlighet att boka garage till bilen++
Guest
09 June 2021Bra rum bra frukost skön bastu.
Guest
09 June 2021Personalen var suverän. Alla var väldigt serviceinriktade.
Guest
09 June 2021Bra hotell med parkering, bra läge och bra pris. Trevlig personal och riktigt bra frukost.
Guest
09 June 2021Väldigt fin och bra frukost .
Treat yourself to our add-ons
Medlemspriser på hotellferie
For å se eksklusive medlemspriser og kampanjer, vennligst logg inn med epost eller mobil nummer nedenfor.