About this property
Description
Elite Plaza Hotel i Örnsköldsvik er et nytt moderne 4-stjernershotell som ligger midt i byen ved Inner Guest Harbour. Hotellet tilbyr 135 nøye innredede rom, moderne konferanserom og et avslapningsområde med treningsstudio og badstue på toppen av bygningen. hvor en fantastisk utsikt over havnen inngangen forbedrer oppholdet. Hotellet ligger i gangavstand fra Fjällräven Senter for hockey andre arrangementer og i nærheten av mange av byens attraksjoner som Paradise Beach & SPA, Veckefjärdens Golfklubb, Museum, Havsbad,Friluftsliv, Höga Kustens skjærgård med perler som Ulvön og Trysunda. Som gjest på hotellets egen pub, The Bishops Arms, serverer rustikk og godt tilberedt mat i ekte engelsk pub.
- 135 rom
- Dobbel rom
- Bad med dusj eller badekar
- Gratis Wifi
- TV
- safe
- skriveord
- Hårføner
- Minibar
- Strykejer/forespørsel
- Gratis toalettartikler
- Room service
- Sauna
- Gym
- Restaurant The Bishops Arms
- vaskeri
- barneseng tilgjengelig kontakt hotellet
- Husdyr er tillatt mot et gebyr. Vennligst oppgi i kommentarfeltet ved bestilling dersom dere ønsker et dyrevennlig rom, da disse finnes i begrenset antall
- funksjonstilpassede rom er tilgjengelig
- Parkering mot et gebyr
- Røykfritt
- 5 minutters gange til Paradisbadet
- 10 minutters gange til Fj Veckefjärdens Golfklubb
- 2 minutters kjøring til Örnsköldsvik sentralstasjon
- 25 minutters kjøring til Örnsköldsvik lufthavn
Availability
What guests said
See what they love
Nina
26 October 2025Så bra motsvarande. Av alla Frukostpersonalen Receptionen. Alltid ett godmorgon eller hej.
Eva Lotta Margareta
27 August 2025Det är trevligt när frukosten tar in platsen man är på (lokala råvaror)som exempelvis tunnbröd.
Lena
22 August 2025Trevlig personal och Fina rum, Bra frukost. 👌
Anna
04 August 2025Toppenfint hotell i fin omgivning! Allt bra.
Explore the area
Please select one or more rooms you want to book
You have selected a different number of rooms than what you searched for. Please change the number of rooms to add to basket, or redfine your search.
Categories
Customer Reviews
Nina
26 October 2025Så bra motsvarande. Av alla Frukostpersonalen Receptionen. Alltid ett godmorgon eller hej.
Lena
02 September 2025Eva Lotta Margareta
27 August 2025Det är trevligt när frukosten tar in platsen man är på (lokala råvaror)som exempelvis tunnbröd.
Lena
22 August 2025Trevlig personal och Fina rum, Bra frukost. 👌
Jenny
13 August 2025Britt-Louise
09 August 2025Anders
08 August 2025Anna
04 August 2025Toppenfint hotell i fin omgivning! Allt bra.
Agneta
31 July 2025Annica
21 July 2025Hans
21 July 2025Väldigt bra boende och med bra pris genom hotellpremien.
Stig
20 July 2025Tord
18 July 2025Toppen boende, centralt o bra även att ha hunden med! Fina bra rum!
Lars
16 July 2025Fina rum med luftkonditionering.
Hakan
14 July 2025Bra service, läge och personal
Jessica
13 July 2025Martin
07 July 2025Ett mycket fint hotell, trevlig personal och härligt rum, och en med bastu på 14 våningen med utsikt över viken in till Örnsköldsvik.
Mats
07 July 2025Fint hotell med bra utsikt mot hamnen.
Katarina
02 July 2025Trevligt hotell. Fina rum och god frukost
Jörgen
02 July 2025Kertin
02 July 2025Åke
30 June 2025Bra läge fin utsikt och fina rum trevlig personal hyfsat frukost
Britt-Inger
19 June 2025En av de bästa hotellen, vi ä ständigt återkommande
Erling
25 April 2025Trevlig personal, god frukost, bra parkering och sköna sängar.
Erling
18 April 2025Trevlig personal, god frukost, sköna sängar.
Erling
18 August 2024Trevlig personal, god frukost, bra rum och lättillgängligt.
Lars
11 August 2024Ann
23 July 2024Allt bra förutom frukosten. Väldigt dåligt utbud av mycket, tex mjukt bröd, pålägg, tillbehör till yoghurten och det va ofta slut oxå. Kaffet va väldigt svagt. Å sen även väldigt trångt bland borden.
Ann-Christine
21 July 2024Gärna en vattenkokare på rummet
Roland
18 July 2024Fantastiskt trevlig hotell
Arne
01 May 2024Bra hotell, rent o snyggt på rummet. Toppenhotell, bra läge.
Erling
09 March 2024Fin frukost, trevlig personal! Saknade vattenkokare på rummet!
Agnetha
16 December 2023Camilla
08 November 2023Bra rum och service från hotellpersonalen! Närhet till city!
Gerd
25 October 2023Tyvärr dålig upplevelse i Bishop Arms
Charlott
27 September 2023Lilian
17 August 2023Faciliteterna var toppklass! Rummen superfina! Bastu på 14:e våningen med utsikt över havet! Hög hållbarhet utlovades. Frukosten tyvärr medelmåttig. Prinskorvar, bacon, köttbullar, leverpastej, skinka i rader.. som vegetarianer fick vi ägg och ost.
Anita
16 August 2023Bra läge, trevlig personal, fint och välstädat rum, skön säng och god frukost.
Lina
13 August 2023Fin utsikt, kanon läge och jättebra frukost. Trevligt även med bastun med havsutsikt!
Gertrud
11 August 2023Christer
09 August 2023Erling
04 August 2023Jättefin frukost! Trevlig personal! Vi saknade vattenkokare på rummet!
Kenneth
30 July 2023Mysigt hotell med fin utsikt. Bra frukost. Trevligt med Bishops i samma hus. Enda negativa var sängarna som kunde varit bekvämare.
Erling
27 July 2023Jättefin frukost! Trevlig personal!
Monika
20 July 2023AnnMari
16 July 2023Väldigt trångt i frukostnatsalen.
Inger
13 July 2023Lars
11 July 2023.
Mats
08 July 2023Fint hotell på en vacker plats i en mycket mysig stad.
Gunnar
21 June 2023Vi återkommer alltid till det hotellet
Anders
30 May 2023Trevligt hotell, vi fick ett rum med havsutsikt. Jättefin matsal, även den med havsutsikt. Jättegod frukost, paj till kaffet! Mycket trevlig personal. Vi trivdes och återkommer gärna!
Kathrine
20 May 2023Erling
22 March 2023Jättefin frukost! Bra parkering.
Carina
16 March 2023Trevlig personal. Fantastisk frukost.
Karina
14 March 2023Det är alltid lika trevligt att bo på detta hotell
Rose-Marie
22 February 2023Monica
01 February 2023Frukosten bra, inte fantastisk men det mesta finns. Kaffet var däremot en besvikelse. Kuddarna är inte sköna. Överlag ett bra hotell med närhet till det mesta. Fräscha rum, rent och snyggt.
Kerstin
28 January 2023Dan
14 January 2023Fint och trivsamt hotell med bra läge och hjälpsam personal. Sängen mjuk, gungig!
Erling
30 December 2022Personalen är toppen! Jättefin frukost! Bra pris via hotellpremien!
Erling
26 December 2022Bengt
17 December 2022Lars
14 December 2022Perfekt läge vid vattnet, nära till centrum och butiker. Jättesköna sängar. Otroligt bra frukost som har det mesta man kan önska sig. I hotellet ligger också Olerys som ger möjlighet till middag och ett glas öl eller vin. Vår hund trivdes också.
Maria
06 December 2022Katarina
02 November 2022Bästa hotellet i Ö-vik
Tomas
12 October 2022Liselotte
29 September 2022Fräscht hotell och trevligt bemötande.
Sara
29 September 2022Hotellfrukosten en av de sämre på länge. Kalla kokta ägg, inget glutenfritt bröd framme, juice slut… magert utbud generellt Sovkvaliten hög , sköna sängar.
Charlott
28 September 2022Elisabeth
20 August 2022Trevlig personal, bra frukost. Första morgonen var det för lång kö som kunde ha förhindrats om man hade haft parallella brödköer. Inte något att klaga på egentligen när man har gott om tid på morgonen. Annars var allt väldigt bra.
Monica
17 August 2022Toppen hotell! Fint rum med extra bred skön säng. Duschen helkaklad När vi checkade in frågade de hur högt upp vi ville bo , valde våning 12😀 Vi fick ett rum med utsikt över havet tror inte vi behövde betala extra för det.
Anna-Carin
13 August 2022Trevligt hotell med mycket bra centralt läge. Boka rum med havsutsikt - den är fantastisk! Bra frukost.
Kenneth
08 August 2022Sten
07 August 2022Helt perfekt. Fina rum, bra frukost.
Alexandra
02 August 2022Arne
01 August 2022Ok ”uppgraderat” rum, lite mer golvyta än andra rum. Tråkig utsikt mot stan, en annan resenär i sällskapet hade inte uppgraderat och fick utsikt mot Öviksfjärden. Köbildning vid frukost borde kunna lösas genom att nyttja ytor i Bishops Arms.
Agneta
31 July 2022Bra hotell Utsikten var fantastisk
Rickard
25 July 2022Yvonne
24 July 2022Prisvärt
Stina
16 July 2022Håkan
16 July 2022Fint hotell, mycket bra läge vid hamnen
Håkan
16 July 2022Fint hotell, mycket bra läge vid hamnen
Birgitta
10 July 2022Rent och fint rum, god frukost
Katarina
09 July 2022Snabbt och enkelt
Andreas
03 July 2022Erling
03 July 2022Trevlig personal och jättegod frukost
Sven-Åke
30 June 2022Berit
24 June 2022Man kände sig Välkommen,😋😋
Sten-Ove
22 June 2022bra boende
Eva
17 June 2022Zenobia
12 June 2022Gunnar
07 June 2022Rekommenderas😊🤙
Lena
02 May 2022Margareta
25 April 2022Ett trevligt boende i en härlig miljö
Hans
21 April 2022Lars
23 March 2022Hotellet var perfekt , personal perfekt och maten. Återkommer mer än gärna
Linda
20 March 2022Fint o trivsamt hotell 😀😀😀
Anette
20 March 2022Jättenöjd med vår vistelse. Önskade badkar vid bokning och fick det. God frukost med trevlig och hjälpsam personal. Bra läge med gångavstånd till centrum. Kommer att komma tillbaka fler gånger. Rekommendera varmt
Lisbeth
17 March 2022Katarina
17 March 2022Fint hotell med bra läge, fina rum, god frukost
Lena
13 March 2022Det enda negativa vi har att säga är att vi blev störda av en skällande hund på våning två. Vi bodde på våning 3. Vi blev erbjudna att byta rum men vi avstod det. Vi kom på fredag och bodde till söndag kl 12. Det var på lördag vi blev störda.
Dan
10 March 2022Ett bra hotell med god service, trevlig personal och gott välsorterat frukostbord. Bastun var fräsch och med fantastiskt läge. Sängkomforten inte den bästa och aningen kyligt på rummet.
Kerstin
10 March 2022Monica
23 January 2022Bra läge vid hamnen, ok frukost. Frukosttider gör att det blir kö varje hel- och halvtimme.
Liselott
08 January 2022Anna-Karin
21 December 2021Tack för trevlig natt hos er! Nära till allt, fint rum o fantastisk utsikt!
Hasse
28 November 2021Trevligt mottagande - Perfekt service - Fina faciliteter
Erling
19 November 2021Anna
02 November 2021Eva
01 November 2021Oengagerad personal vid incheckning. Frukostpersonalen hejade inte, stress? Trångt där man tog sin frukost, blev mycket köer.
Eva
01 November 2021Oengagerad personal vid incheckning. Frukostpersonalen hejade inte, stress? Trångt där man tog sin frukost, blev mycket köer.
Laila
01 November 2021Hotellet & personal var bra! Det som inte var bra var att det var otroligt många som käkade frukost samtidigt på söndagen. Då var det bättre då det fanns restriktioner när man fick boka en tid för att äta frukost så att det inte blev så många samtidi
Anita
31 October 2021Treat yourself to our add-ons
Medlemspriser på hotellferie
For å se eksklusive medlemspriser og kampanjer, vennligst logg inn med epost eller mobil nummer nedenfor.