Sverige · 11 Jun - 13 Jun · 2 Guests
Room 1
Adults
2
Children
0
Home Sverige First Hotel Statt Söderhamn
Check available dates

First Hotel Statt Söderhamn

Oxtorgsgatan 17, 826 22 , Söderhamn
8.6 Excellent (56 reviews)

About this property

Check-in: 15:00
Check-out: 12:00
Treningsrom
Parkering
HC-vennlig
Gratis WiFi
Restaurant
Badstue

Description

First Hotel Statt er et klassisk byhotell i Söderhamn, bygget i 1879 og plassert i det historiske kvartalet Oxen, kun en kort spasertur på cirka ti minutter fra Söderhamn stasjon. Hotellet tilbyr sine gjester fri tilgang til Citygym Söderhamn, og for dem som ankommer med bil, finnes det mulighet for betalt parkering i kjellergarasje, så lenge det er plass.

For måltider finnes det flere utmerkede restaurantalternativer i nærheten, som Restaurant SoCo og Restaurant Me and McGee’s. I tillegg ligger en av regionens beste 18-hulls golfbaner kun 15 minutter unna med bil. For de som ser etter en helhetlig løsning for konferanser eller møter, med en kombinasjon av mat, drikke og ulike aktiviteter, tilbys skreddersydde løsninger..

  • 75 rom
  • Dobbel rom og familierom
  • Bad med dusj
  • Gratis WiFi
  • TV
  • Safe
  • Skrivebord
  • Hårføner
  • Gratis toalettartikler
  • Gratis avis
  • Gym & Sauna
  • Restaurant
  • Vaskeri service
  • Sen utsjekking mot et gebyr
  • Barneseng En ekstra seng på SEK 000 per natt
  • Ekstra seng mot et gebyr på SEK 200 per natt
  • Funksjonstilpassede rom er tilgjengelig
  • Parkering mot en avgift
  • Røykfritt
  • 10 minutters gange til Söderhamn stasjon
  • 4.7km til F15 Flygmuseum
  • 5 minutters kjøring til Söderhamn lufthavn

Availability

Sorry! Unfortunately, we don't have any availability for your chosen dates.

Please try modifying your room quantity, dates or night stays using the search bar or alternatively contact our support team who will assist with your booking on 64 87 50 00.
Excellent 56 reviews
8.6

What guests said

Location
8.8
Facilities
7.7
Staff
9.4

See what they love

Helena

04 July 2025
9

Trevligt och fint bemötande. Väldigt serviceinriktad personal Frukisten bra. Kommer gärna tillbaka.

Birgitta

14 October 2024
9.5

Trevligt mottagande, trevlig personal, bra frukost. Fördel att bo mitt i stan. Gratis gatuparkering.

Lorenz

14 August 2024
9

Vänligt bemötande, bra sängar och en god frukost👍

Gunilla

29 November 2023
9

Rummen var väldigt kalla

Explore the area

Please select one or more rooms you want to book

Thu 11 Jun - Sat 13 Jun (2 Nights)

You have selected a different number of rooms than what you searched for. Please change the number of rooms to add to basket, or redfine your search.

8.6 Excellent (56 reviews)

Categories

Location
8.8
Facilities
7.7
Staff
9.4

Customer Reviews

Louise

15 September 2025
9.5

Susanne

08 July 2025
9

Helena

04 July 2025
9

Trevligt och fint bemötande. Väldigt serviceinriktad personal Frukisten bra. Kommer gärna tillbaka.

Lena

27 May 2025
10

Anitta

19 February 2025
7

Birgitta

14 October 2024
9.5

Trevligt mottagande, trevlig personal, bra frukost. Fördel att bo mitt i stan. Gratis gatuparkering.

Susanne

23 August 2024
9

Linda

14 August 2024
8.5

Lorenz

14 August 2024
9

Vänligt bemötande, bra sängar och en god frukost👍

Ingrid Gunilla Larsson

21 July 2024
8.5

Ola

12 July 2024
9

Helena

16 May 2024
9.5

Louise

05 February 2024
8.5

Susanne

28 January 2024
9.5

Gunilla

29 November 2023
9

Rummen var väldigt kalla

Susanne

25 November 2023
10

Kristina

04 October 2023
8

Trevlig personal och bra frukost och tiderna passade oss bra. Fredag störde musiken från stället rakt över gatan.

Bo

27 September 2023
7.5

Susanne

25 September 2023
10

Jättetrevligt hotell! Mycket god frukost och trevlig personal.

Karin

05 September 2023
8

Susanne

13 August 2023
10

Mycket trevligt hotell. Hotellpersonalen är jättetrevlig. Frukosten är mycket bra.

Gunnar

10 August 2023
5.5

Peter

07 August 2023
9

Helt OK stadshotell, dock haft sina glansdagar för ett tag sedan. Trevlig personal, bra frukost.

Mats

28 July 2023
5

Slitet hotell!

Charlotte

27 July 2023
6.5

Lars

23 July 2023
10

Lite slitet men helt okej, bra utrymme vid en välsorterad frukost.

Gunnar

16 July 2023
9

Bra läge trevliga omgivningar. Tillgänglig innergård och tillgång till bastu. En god frukost med vänlig personal.

Yvonne

15 July 2023
8.5

Trevligt och mysigt hotell. Tillmötesgående och proffesionellt bemötande av all personal. Trevlig uteservering på innergården. Fräscha rum.

AnnMari

15 July 2023
10

Bra parkering i källare

Peter

14 July 2023
9.5

Gunilla

26 June 2023
9

Trivelig personale God frokost God mat i hotellets restaurang Gratis parkering ute

Eva

24 June 2023
8.5

Tv utbudet dåligt. Dubbelsäng med gemensam madrass är inget vidare då sömnen förstörs så fort nån rör sig. Varsin madrass är att rekommendera.

Björn

07 June 2023
8

Kristina

17 May 2023
8.5

Fredag kväll störande musik från matställe mitt emot hotellet.

Pia

01 May 2023
7

Helena

11 April 2023
7.5

Bertil

02 March 2023
10

Margareta

06 November 2022
10

Gulligt hotell,trevlig personal

Susanne

16 October 2022
10

Susanne

24 September 2022
10

Ett trevligt och gemytligt hotell. Frukosten var bra och frukostsalen var mycket trevlig. Bra service. Personalen var trevlig.

Erik

21 September 2022
8

Lite slitet men ändå trevligt.

Peter

24 July 2022
9

Jan

24 July 2022
9

Doris

23 July 2022
9.5

Jan

23 July 2022
7.5

Veronica

06 July 2022
10

Mattias

04 July 2022
9.5

Rummet var extremt varmt, men det var 34 grader varmt ute så det var nog inte så konstigt. Det fanns en fläkt på rummet som gjorde tillvaron lite bättre. Jag är mycket nöjd med frukosten. Hotellet är charmigt men skulle behöva en försiktig renovering

Maria

05 June 2022
9

Bra läge och prisvärt. Bekväma sängar. Saknar hylla att ställa necessären på.

Kristina

22 May 2022
8.5

Hotellet är lite slitet och behöver en upp datering. Mycket god frukost och trevlig personal.

Anneli

15 May 2022
8

Bra hotell och bra rum. Sköna sängar och god frukost. Mycket prisvärt.

Susanne

11 January 2022
8

Rigmor

30 November 2021
8

Inger

19 November 2021
8.5

Sängen! Den var hemsk, stenhård och så fort den ene rörde på sig gungade hela sängen. Alltså svårt att sova och fick dessutom ont i vänstra höften som satt i en vecka efteråt.

Johanna

11 November 2021
4

Näe, receptionisten visste knappt om restaurangen var öppen. Det var slitet, en alkoholpåverkad kvinna låg däckad i korridoren på morgonen. Frukosten var god men dottern beskrev hotellet som "dystert". Jag kan bara hålla med. Staden var så deprimeran

Dan

30 October 2021
9

Mycket bra mottagande. Vänlig och hjälpsam personal. Maten är av hög klass.

Sofie

23 October 2021
6

Grillbuffen som hotellet erbjöd var under all kritik.