Sverige · 18 Jun - 20 Jun · 2 Guests
Room 1
Adults
2
Children
0
Home Sverige Best Western Plus Park City Hammarby Sjöstad
Book a 2 night stay from 2165 NOK

Best Western Plus Park City Hammarby Sjöstad

Midskeppsgatan 6, 120 66 Stockholm, Stockholm
8.7 Excellent (81 reviews)

About this property

Check-in: 15:00
Check-out: 12:00
Gratis WiFi
Restaurant
Kjæledyrvennlig
HC-vennlig
Kaffe/te på rommet
Vaskeritjeneste
Parkering mot betaling
Smart-Tv
Sprinkelseng

Description

Best Western Plus Park city Hammarby ar beläget i den trendy bydelen Hammarby Sjöstad, 5 kilometer sør for Stockholm. Her finner du gode forbindelser med langrennsløype, busser og båt. Du kan ta fergen direkte fra Hammarby Sjöstad til Djurgården og Nybroviken. Hotellet ligger bare 5 minutter fra The Globe and Tele2 Arena , perfekt for å besøke Stockholm for en konsert eller sportsarrangement, for eksempel. Her kan du brenne energi i hotellets treningsstudio. Hvis du heller vil lade opp etter en dag på byen, kan du lene deg tilbake i badstuen og nyte utsikten over Globen. Cash-free hotell fra 1/3-21.

  • 178 rom
  • Dobbel rom og familierom
  • Bad med regndusj
  • Gratis WiFi
  • TV
  • Safe
  • Skrivebord
  • Hårføner
  • Vannkoker
  • Strykejern/strykebrett
  • Gratis avis
  • Sauna
  • Gym
  • Restaurant RBG Bar & Grill - restaurant med bar
  • Vaskeri
  • Extra seng mot et gebyr
  • Husdyr er tillatt mot et gebyr
  • Funksjonstilpassede rom er tilgjengelig
  • Parkering mot et gebyr
  • Røykfritt
  • 1 minutts gange til Sickla kai trikkeholdeplass
  • 5 minutters kjøring til Stockholm sentralstasjon
  • 30 minutters gange til Ericsson Globe & Tele2 Arena
  • 40 minutters kjøretur til Arlanda lufthavn

Availability

Dobbeltrom med frokost

Sleeps 2

Dobbeltrom med frokost

0
Total price for 2 Nights.
2165 NOK
Excellent 81 reviews
8.7

What guests said

Location
9.0
Facilities
8.3
Staff
8.9

See what they love

Inger

10 December 2025
10

Enkelt å finne fram med bil. Rolig og sentralt til Globen og t- bane.

Berne

15 October 2025
10

Bra läge, nära till allmän transport, trevligt område.

Ulrika

30 September 2025
8

Trevligt hotell

Malin

11 December 2024
8.5

Supernöjd! Lyxigt med cromecast på rummet. Över förväntan.

Explore the area

Please select one or more rooms you want to book

Thu 18 Jun - Sat 20 Jun (2 Nights)

You have selected a different number of rooms than what you searched for. Please change the number of rooms to add to basket, or redfine your search.

8.7 Excellent (81 reviews)

Categories

Location
9.0
Facilities
8.3
Staff
8.9

Customer Reviews

Siri

25 May 2026
8.5

Stefan

29 April 2026
8

Louise

29 April 2026
8

Eva

10 December 2025
8

Inger

10 December 2025
10

Enkelt å finne fram med bil. Rolig og sentralt til Globen og t- bane.

Hermansen

03 December 2025
10

Lena

03 December 2025
8

Karina

28 November 2025
7.5

per

16 November 2025
8

Berne

15 October 2025
10

Bra läge, nära till allmän transport, trevligt område.

Ulrika

30 September 2025
8

Trevligt hotell

Sofia

23 March 2025
9.5

Eva

09 March 2025
9.5

Marianne

26 February 2025
8

Malin

11 December 2024
8.5

Supernöjd! Lyxigt med cromecast på rummet. Över förväntan.

Dan

09 December 2024
8

Ingar

30 November 2024
9.5

Toppenhotell. På alla sätt! Fint, rent, fräscht, trevlig personal. Jättebra varmgarage. Fantastisk frukost!

Birgitta

03 October 2024
10

Fantastiskt som vanligt,frukost utöver det vanliga . Tack för denna gång,ses snart igen

Niklas

11 August 2024
8.5

Rätt bra frukostutbud. Tyvärr fick vi ett rum vägg i vägg med hissarna, som störde nattsömnen. Rätt många turister rökte på uteserveringen, vi påtalade detta både för rökarna och personal. Dock fortsatt problem.

Lars

04 August 2024
8.5

Lars-Erik

30 July 2024
8

Bra frukost

Kerstin

26 July 2024
10

Trevligt. God frukost. Nära till Sicklasjön och morgonbad där.

Sture

28 June 2024
10

Ann-Charlotte

12 June 2024
10

Torbjörn

17 April 2024
8.5

Parkering inomhus - saknade laddare

Maria

22 February 2024
8.5

Vi väljer hotellet pga läget, utsikt. Tyvärr börjar hotellet bli slitet och de skulle behövas en översyn av rummen nu när best western har tagit över. Hårtork fungerade ej( fick en ny), rullgardin fungerade ej. Städ missades 1 dag.

Åsa

05 October 2023
8

Göran

27 September 2023
10

sven

20 September 2023
9.5

Trevligt lagom stort hotell med bra läge, trevlig personal

Eva

07 September 2023
9.5

Positiv upplevelse. Trevlig personal! Dock saknas miljöprofil vad gäller handdukstvätt och frukostmat (krav/eko)

Kristina

30 August 2023
10

Malin

30 August 2023
8

Snyggt och fräscht hotell, trevlig personal. Särskilt uppskattade jag all konst, av nutida svenska konstnärer! Ambitiöst och ovanligt!

Tony

23 August 2023
10

Susanne

24 July 2023
8.5

Anette

22 June 2023
7.5

Mycket bra frukost. Tyvärr var rummet på våning 13 instängt och varmt, vi fick låna en fläkt.

Knut Nicolai Friis

18 June 2023
8

Oskar

17 May 2023
9.5

Väldigt trevligt besök. Servicen var perfekt. Enkelt att parkera utanför. Nära till vattnet. Fin utsikt från rummet. Baren kunde ha varit mysigare. Lite kvavt på rummet. Går inte att ventilera pga fasta fönster. Saknade ordentlig mörkläggning.

Gunilla

22 March 2023
10

Fin utsikt! Vi bodde på våning 10.

Mats

08 March 2023
10

Susanne

10 February 2023
8

Bra plats i dubbelrummet. God frukost

Marianne

08 February 2023
10

Annica

06 February 2023
9.5

Kerstin

29 December 2022
10

Blir alltid väl bemötta av all personal.

Christer

21 December 2022
10

Mycket bra hotell. Rummet mycket bra , städning varje dag . Frukosten bra och god .

Lisbeth

15 December 2022
8

Bra läge lugnt och nära till tvärbanan.

Eva

15 August 2022
8

Centralt trevlig personal god frukost o bra mat

Birgitta

13 August 2022
8

Bra frukost

Lena

08 August 2022
6

Veronika

08 August 2022
8

Agneta

06 August 2022
8

Sköna sängar, saknar ett allmänt mysigt utrymme att umgås - typ bar/ kafé eller liknande. Varför gör man inget på 14 vån då det är en fantastisk utsikt där.

Lasse

04 August 2022
8

Bra hotell i Hammarby Sjöstad, bra område. Men T-bana o spårvagn, är det nära till centrala stan. Bra: personalen, temperatur, sängar, god frukost. Dåligt: delar av frukosten tog slut varje dag. Underbemannat i restaurangen. Inget kylskåp

Maria

28 July 2022
6.5

Karin

27 July 2022
8

Bra, förutom att det glömdes att fyllas på kaffe efter städningen. Antar att bäddningen inte ingick eftersom den var så slarvig.

Ewy

25 July 2022
10

Marie

19 July 2022
8

Bra boende, nära till färjan som går till Djurgården och Nybroviken. Bor gärna här igen.

Marianne

10 July 2022
10

Billy

01 July 2022
8

Christer

22 June 2022
6.5

Rummet var ganska slitet med lösa detaljer i badrummet. Personalen väldigt trevliga och hjälpsamma och bra frukost

Anki

21 May 2022
8.5

Bra hotell nära till globen o båt till nybroviken

Åke

16 May 2022
10

Perfekt och prisvärt. Bra tåg förbindelser. Bra frukost.

Emma

07 May 2022
8

Gun

06 May 2022
10

Lena

19 April 2022
9.5

Tycker det är konstigt att det inte finns skohorn på rummen, Kuddarna är väldigt obekväma, känns som kuddar med fyllning av små skumbitar.

Inga-Lill

12 April 2022
10

Mycket trevlig vistelse och mycket god personlig service - tack! Två förslag: Kolla ljudet på TV-apparaterna - inte så bra. Flytta gärna in läslamporna vid sängarna så att man kan rikta ljuset bra på tidning/bok - prova!

Bosse

12 April 2022
7.5

Tyvärr kallt på rummet. Löstes med extra element men värmesystemet funkar ej bra Ingen golvvärme i WC duschen så mycket kallt på klinkergolvet. Toppenfrukost och fint med parkeringsgarage.

Helena

06 March 2022
8.5

Urban

01 January 2022
8

Mycket bra frukost.

Hans

05 December 2021
6

Helt ok

Stefan

28 November 2021
8

Gunilla

28 November 2021
10

Väldigt trevlig och hjälpsam personal i receptionen!

Bengt

26 November 2021
8.5

Ingvar

22 November 2021
9.5

Vi förväntade oss några ytterst trevliga dagar men det ble än bättre!

Gun

21 November 2021
10

Fin klass, allt till belåtenhet

Hans

21 November 2021
10

Hotellet ligger i ett väldigt lugnt och tyst område. Nära till buss- och hållplats för för tvärbanan.

Diana

17 November 2021
8

Christer

14 November 2021
10

Mycket trevlig personal och en god frukost

Karina

07 November 2021
8.5

Enda negativa var bristen på utsikt

Ann-Sophie

06 November 2021
10

Vi är mycket nöjda med både bemötande och med allt vad hotellet erbjuder. Vi har varit här tidigare och återkommer gärna.

Tyra

01 November 2021
8.5

Ulf

27 October 2021
4

Okunnig personal i receptionen.

Karin

17 October 2021
10